KADINLAR ‘ÇAKALLARLA DANS’I DAHA ÇOK SEVDİ
“Çakallarla Dans” serisinin dördüncü filmi, 10 günde 828 bin 522 seyirciye ulaştı. Daha az küfür, daha çok kadın sahnesi eklenen film, bu kez kadın seyircileri de mutlu etti. Filmin başarısını yönetmen Murat Şeker ile oyuncular Didem Balçın ve Hande Katipoğlu’yla konuştuk.
“Türkiye’de bu kadar komedi filmine kim gidiyor?” denirken “Çakallarla Dans 4” 10 günde 800 bini aşkın seyirciye ulaştı. Sonuç şaşırtıcı mı sizce de?
– Murat Şeker: 10 günde bu kadar seyirciye ulaşmak çok güzel. Bir aktör abimiz “Hep komedi filmi mi çekeceksin?” demişti. İşin bu kısmı kimileri için alerji boyutunda. Ama olsun, bu yıl da en çok izlenen 10 film arasında 5 komedi olacak.
Didem Hanım, siz serinin dört filminde de rol aldınız. Başrol oyuncuları Şevket Çoruh, İlker Ayrık, Timur Acar ve Murat Akkoyunlu’yla birlikte oynamak nasıl?
– Didem Balçın: Dört kadınla aynı filmde olmaktansa, onlarla olmak benim için mutluluk. Erkekler daha ılımlı, fazla alengirli düşünmeyen bir cins. Altı senedir beraberiz, artık hepsini çok iyi tanıyorum. Çekimlerde onlarla olacağımı bilmek bile bana keyif veriyor. Bu dört kişinin dışında Hakan Bilgin, Murat Şeker ve senaristimiz Ali Tanrıverdi’yle çalışmak da rahatlatıyor.
YAŞ SINIRI 13’E DÜŞTÜ
Bu filmde ekibin kadın popülasyonu da arttı, kadroya Hande Katipoğlu ve Derya Şensoy dahil oldu…
– Didem Balçın: O süper oldu. Erkekler bu filmin çekimlerinde kendilerine bir aktivite buldular, sahne aralarında oyun konsollarıyla vakit geçirdiler. Neyse ki sette Hande vardı.
– Murat Şeker: Bu filmde kadın karakterler de ön planda. Önceden “Keşke Fatma’nın daha fazla sahnesi olsa” diyorduk, bu filmde artırdık. Kadın-erkek eşitliğini de yakaladık. O yüzden kadın seyirci bu filmi daha çok sevdi; daha az küfür var, kadın sahneleri daha fazla… İlk defa “+13” yaş sınırı aldı film. Öncekiler hep “+15”ti.
Fatma karakterinin işvesi cilvesi malum. Ama Hande Katipoğlu’nun canlandırdığı Tavşan Zeynep de bir o kadar işveli cilveli değil mi?
– Didem Balçın: Bu filmin başında Fatma’da ne işve kalıyor ne cilve. Aciz, zavallı bir durumda. Çakallarla aynı evde kalıyor.
– Murat Şeker: Ama parayı bulunca kendine geliyor.
– Didem Balçın: Bence Tavşan’ın işvesi cilvesi daha fazla. Fatma’nınki evde görebileceğiniz tür bir işve cilve. Ben erkek olsam, Tavşan’ınkini tercih ederim. (Gülüyor)
– Murat Şeker: Erke-ğine göre değişir. Önemli olan mutfakta, yatakta ve balkonda bir kadının
nasıl olduğu…
Balkon derken?
– Murat Şeker: “Fahriye Abla”…
– Didem Balçın: Duygusal bir yerden bakmış… Fesat kadınlar!
– Hande Katipoğlu: Balkon denince karakter olarak da “Melahat Abla” geliyor benim aklıma.
DİDEM, DİŞİME GÖRE BİR HATUN
Tavşan Zeynep nasıl dahil oldu?
– Murat Şeker: Timur Acar’ın oynadığı Köfte Necmi, ilk filmin ardından aseksüel bir hâl aldı. İkinci ve üçüncü filmde hep Del Piero Hikmet’in üzerine yürüdüğü için “Ne oluyor Köfte’nin hayatında?” diye soruldu ve hikayeye Tavşan dahil oldu.
– Didem Balçın: Gökhan’ın eşi vardı, boşandı ilk filmde. Hikmet’i gördük. Servet, zaten malum Fatma’yla evli. Geriye kalmıştı Köfte…
– Murat Şeker: Biz “Bu adam geceleri ne yapıyor?” deyince Tavşan Zeynep karakteri dahil oldu. Bir gün kapı çalar, komşu gelir, “Şarjınız var mı?” diye sorar. O kadın, Tavşan Zeynep’tir…
Ekibin enerjisi fena! Sonradan aralarına katılmak zor olmadı mı Hande Hanım?
– Hande Katipoğlu: Ben zaten onlarlaydım. “Çakallarla Dans”ın fanıydım. Zaten bu yüzden “Arkadaşım Max”i çekerken yoğun olmama rağmen tekliflerini kabul ettim. Didem’le karşılıklı oynamayı da çok istiyordum. Dişime göre bir hatunla oynamak büyük lezzet. Bir de Didem’in de dediği gibi erkeği bol olan set daha seri, tatlı geçiyor.
MONTAJCIMIZ AYNI ZAMANDA EBE!
Filmin montaj hikayesi de ilginçmiş duyduğuma göre. Alpler’in güneyinde bir köydeymişsiniz…
– Murat Şeker: Filmin montajını yapan Levent Çelebi, Fransız bir kızla evlendi. Biz de montaj için onun yanına gittik, filmi Fransa’nın güneyindeki bir köy evinde montajladık. Karısı da hamileydi. Bir taraftan montaj yapıp bir taraftan yemek hazırlıyordu Levent. Bazı sahneleri biz atmayalım diyorduk, o atıyordu…
– Didem Balçın: Demek öyle gitti sahneler! Levent’in komedi anlayışına güveniyorsun demek ki…
– Murat Şeker: Tabii ki. İlk filmden bu yana çalışıyoruz. Bir de şunu düşün; ilk çocuğunu arabada, ikincisini evde ebe yetişemediği için doğurtmuş biri. Montajcımız aynı zamanda ebe yani. Nasıl komik olmasın!
FİLM ŞİRKETLERİ AYIP EDİYOR
İlk film 244.044, ikinci film 929.739, üçüncü film ise 1.666.330 kişi tarafından izlendi. “Çakallarla Dans 4” ne yapar tahminen?
– Murat Şeker: Üçüncü filmi geçemeyeceğiz gibi duruyor. Çünkü film şirketleri, ayıp edercesine birbirini kollamadan peş peşe film çıkarıyor. Ama bizim için “Çakallarla Dans 4”, serinin en iyi açılış filmi.
– Didem Balçın: Evet, birbirinin ayağına basarcasına olmasaydı bu vizyonlar, üçüncü filmi de geçerdik.
– Murat Şeker: Şimdi “Görümce” var, ardından Tolga Çevik’in filmi, sonra Murat Boz’un… “Çalgı Çengi”, “Vezir Parmağı” derken Ata Demirer’in filmi geliyor… 2016’da seyirci sayısı artmadı, Türk filmi sayısı arttı. Yine de “İftarlık Gazoz”u bu hafta geçiyoruz, “Ekşi Elmalar”ı da geçeceğiz gibi gözüküyor.
FATMA DOĞURUR MU?
“Çakallarla Dans” serisinin bir sonraki filminde kadın nüfusu daha da artar mı?
– Murat Şeker: Gittikçe artacak ama belki kadınların sazı eline aldığı başka bir proje yaparız.Peki Fatma artık çocuk doğurur mu?- Didem Balçın: Geçen annem de sordu. Yapamıyorlar mı acaba?
– Murat Şeker: Fatma bakıcı olmadan bebek bakar mı?
WHATSAPP SAHNESİNİ YOUTUBE’DA PAYLAŞACAĞIZ
Filmde kimin sahnesinde gözünüz kaldı diye sorsam? Yer almadığınız hangi sahnede oynamak isterdiniz?
– Hande Katipoğlu: Ben Şevket’in yalaktan arpa suyu içme sahnesinde olmak isterdim.
– Didem Balçın: Ben de Whatsapp sahnesinde olmak isterdim.
– Murat Şeker: Whatsapp yazışma grubu sahnesi fenomen olacak. 1 milyonu aşınca Youtube’dan paylaşacağız o sahneyi.